Kabel TV och Internet
Återkommande problem med Telenor
Vi har, som de flesta uppmärksammat, de senaste veckorna drabbats av återkommande problem med Kabel TV o Internet. Senast idag var såväl TV som Internet utslaget i stort sätt hela dagen. För din information vill vi därför meddela att styrelsen för kontinuerliga samtal med Telenor om såväl utbud som driftssäkerheten. De återkommande störningarna, eller snarare oacceptabelt långa avbrotten, har inte inneburit att dessa samtal blivit lättare att föra varför det finns all anledning att styrelsen ges möjlighet att ompröva val av leverantör och eventuellt också tekniska lösningar.
Vår TV är till stora delar analog och den typen av uppkoppling blir alltmer sällsynt varför service och reservdelar också blir svårare att tillgå. Emellertid är det styrelsens uppfattning att så länge Telenor tillhanda håller tjänsten skall också fullgod service vara möjlig.
Dock finns anledning att vara realistiskt varför vi ocks ser över förutsättningarna och möjligheterna att distribuera TV via fibernätet bland annat för att säkerheten är betydligt bättre.
När Du drabbas av avbrott, felanmäl detta hos Telenor på telefon: 020-22 22 22